fredag 19 april 2019

Långfredagen.

Tänkte försöka om jag kommer ihåg hur
man bloggar, har inte skrivit på 1år och
4månader.
Tänkte ge den en chans, kanske det blir
en sommarblogg.
Idag var det premiär för årets första
skärifärd.
Ljuvligt väder.


De ser kallt ut men de var de inte, fast Ben han
hittade nog lite snö.


Första gången jag sett snö på vårt badberg.
Allt var ok efter vintern, det är alltid med spänning
som man stiger i land efter en lång vinter.
Krattat och grillat har vi gjort så städningen
innomhus får bli till nästa gång.


Jag har min grodsamling i bastukammars fönstret
och nu har det kommit en ny meddlem,
vad sägs?


Flickgrodorna ser beundrande på honom.


Några påskägg hängde jag i syrenkvistarna så att det blev lite påsk
pyntat.
Och nog var det skönt att sitta där och äta idag.
Vår favoritplats.





Efter vårt krattande var det skönt att pusta ut
i gungan en stund.


Nu får vi se om jag nappar på
och fortsätter med min blogg,´
kanske det är någon som orkar följa
med min blivande sommaräventyr.

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar