lördag 27 april 2019

Fint väder och god soppa.

Vilket väder!!!!!!


Så här såg det ut i morse när vi åkte
iväg till skären.


Väl framme så var det bara att sätta kaffepannan
på till först och så ut med kaffekorgen och så satt vi och
njöt med vårt kaffe och blåbärspaj i solskenet.
Det var så härligt varmt så jag blev kvar och plockade
fram min virkning som jag planerat redan länge att göra.
Nämligen virka getingsbo, om man skulle kunna lura getingar
få se hur det går.



Vi har hängt upp det i vedlidret, här hänger det bara för fotografering.
Måste virka några till ifall det skulle hjälpa.
När den var färdig blev det fisksoppsdags och den var jätte god!


Hade köpt ny duk.


Som jag hade tänkt ha på detta bord, men det blev för
brokigt med den mönstrade mattan :(
Men den fick komma i övrevåningen på ett annat bord
så den får vara där nu och så skaffar jag en enfärgad med
lite färg, istället för den här vita.




Vi iddes inte ännu bära stolar och bord till vårt
sk badberg, vi tog bara var sin solstol med oss och
satt och njöt av lugnet.



Lite båttrafik och en pråm som bogserade någonting
vad det enda vi såg.
Förutom alla fåglar.



Den hann just fara bakom följande holme förrän
jag hade kameran redo.


Otroligt lågt vatten.
Vanligtvis är alla dessa stenar under vattnet.


Titta, titta god början!

Trevlig lördagskväll!
Kram, Monica

2 kommentarer: