lördag 11 juni 2016

En burk fylld med godheter.

Eller skall väl säga att det kommer det att bli.
Nu har vi fått till salu där jag jobbar sådana burkar.


En burk fylld med ingredienser till småbröd.
Vi har tre olika blandningar. Min heter Rocky Road,
och innehåller, skumkarameller, choklad, socker, farinsocker,
mjölblandning sen skall man tillsätta 90g mjukt smör och 1 ägg,
blanda ihop allt till en deg och rulla små bollar vilka man plattar ut
till småbröd.
Enklare än så kan det inte bli.
Av denna burk blir det 15-18 st beroende förstås på hur små eller stora
man lagar av dem.
Jätte trevligt att föra som gåva åt någon som redan har allt.
Eller så köper man åt sej själv, bra att ha som reserv i skåpet
när godislusten faller på.
Jag tänker skaffa av alla tre sorter och ta med till skären för
där äter vi hela tiden tycker jag.
Lång förvaringstid är det också på dem
den här burken håller till 17 april 2017.


Trevligt namn SWEET MEMORIES.
Men den här burkern skall jag testa i morgon
så får vi se om dom blir goda, vilket jag inte alls tvivlar på.

Ha en trevlig kväll!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. En jätte fin ide som en gåva eller just som du sade, att ha själv i sommarstugan i reserv när mun vil ha något gått.
    Trevlig söndag! (myrskyluodolle.blogspot.com)

    SvaraRadera