fredag 15 april 2016

Ny duk.

När man jobbar med inredning så är det nog svårt
att låta bli att skaffa hem nya saker lite nu och då.
Denna duk som jag har beundrat en tid kom nu hem
med mej idag och den får försköna vårt köksbord
här på landet.
Det kändes lite kyligt i dag så efter att matkassarna
var uppackade så satt jag eld i kösspisen kaffebryggaren
på och så dukade jag med min nya duk och en rosenbegonia
som kom med bland matuppköpen.
Fredags friden har lagt sej över oss och nu njuter vi med
kaffe och fyllda batonger.



En rosenmönstrad duk blev det den här gången,






Och det bästa två nya tidningar till veckosltmyset.

Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Vad fin duk. Den där skulle passa bra ihop med mina köksgardiner .
    Kram, Susanne

    SvaraRadera
  2. Vacker duk! Den skulle passa bra oxå på vår stuga :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Jo igår var det lite svalt, nu idag blev det ju så varmt och skönt! Läste att ni har trevliga händelser att se fram emot, så grattis. Hos oss är det bröllopsförberedelser på gång...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera