lördag 25 juli 2015

Hissgardin sydd med trampmaskin.

Aldrig hade jag trott att jag skulle börja sy med tramp-
maskin men de har jag gjort idag när jag skulle sy en 
liten gardin till alkoven, som ser ut att bli dotterns sov-
kabys.
Hittade ett gammalt påslakan i skåpet mätte och klippte
tänkte börja sy för hand men sen kom vi på att vi har ju
en trampsymaskin i huset att varför inte testa den och
sagt och gjort så blev det.
Men lite om och men kom jag på hur jag skulle göra.
Nu är gardinen på plats och rummet blev riktigt mysigt
med den gamla sängen och filten fick bli till sängöverkast.
Två dynor med text så det gamla blandas med lite nytt och
sen lite vassa i en glasburk att få in det gröna och ledlyktan
i taket lyser bra upp på kvällen.










På eftermiddagen gjorde vi en tur in till Lovisa för
att fylla på matförådet.







Fina villor längs med stränderna vi passerade.
Nu skall ni ha en trevlig lördags kväll!

Kram, Monica 

4 kommentarer:

  1. Så mysigt du gjort till dotterns lilla sovrum! Skulle vilja sova där!
    Och visst går det att sy på en trampmaskin! Jag sydde många saker när jag var ung på mammas gamla Singer!
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Det blev jättemysigt i sovalkoven! Tänk att du kunde sy med den gamla trampsymaskinen. Jag har kvar min mommos trampsymaskin, men jag har inte testat att sy med den.
    Ha en god fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så mysigt rummet blev… Vet inte om jag skulle klara en trampsymaskin. Duktig var du som vågade och klarade dej att få gardinen sydd på trampmaskinen.
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Så häftigt med trampmaskin och så bra det blev! ♥︎

    SvaraRadera