söndag 17 maj 2015

Vilken fin dag.



Jag har tagit otaliga vatten bilder men varje gång
när det är så här fint så kan jag bara inte låta bli.
Dessa två är från när vi kom hem idag från skären.
Där var så fint, varmt och fridfullt att vi inte alls
hade lust att börja packa ihop och stänga dörrarna
för att åka hem men jobbet kallar så vad kan man.



I dag har jag städat köket och satt nya mattor på
golvet och ny duk på bordet.
Likadan som jag lagade i verandan.



Den turkosa färgen tycks bli min sommarfärg i år.
Tapeterna blev i turkost, dynor och nu mattorna men
visst är det fräscht blandat med lite vitt.
Mattorna i följande rum har också en blåturkos rand
kom jag underfund med i dag.
Men den gröna duken hade jag glömt på
bordet under vintern så nu har den blivit så blekt
att nu måste jag nog skaffa en annan duk även där.



Nya dynor och gamla plädar som värmer skönt
när det är svalt, det kan nog behövas.




En ny spegel har också kommit upp på
väggen.
Tycker att den runda formen passar bra där.


Lampan som jag vann via styleroom kommer att lysa
fint där i fönstret.
Den lagrar energi av solen och så börjar den lysa
när det börjar skymma.
Följande projekt blev att fixa ett bord till bastutrappan
som har blivit vår grillplats och jag har saknat ett
avlastningsställe när man grillar och bordet som är
en tunna hittade jag i en av bodarna.



Och den gamla träpallen tyckte jag att den passa
bra i hop med tunnbordet.
Undrar vad den har använts till, tunnan menar jag.

Nu när vi har mellanlandat här på landet och druckit
kvällskaffe så är det bara att åka iväg till stan igen
och så får vi vänta på nästa veckoslut.

Ha det så bra!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Men vad fint Ni har det! Nära till sjön, veranda mot vattnet, mysigt i köket.../Lilla gummann

    SvaraRadera