fredag 11 juli 2014

Ernst gav inspiration igen.

Från gårdagens program där Ernst fixa köket
i huset som är hans projekt för i år, fick jag
inspiration att plocka fram mitt blåvita porslin.
Det var en tid då jag bara skaffade köksgrejer i 
blått och vitt.
Sen blev det i gult och vitt, rött och vitt och nu
på senaste tiden vitt och beige.
Men nu som sagt tyckte jag att jag kunde pröva
på det blåvita igen, nu så här till sommaren, sen till
hösten kan det vit/beige komma fram på nytt.
Såg ljuvliga blåvit mönstrde muggar och skålar
i Ikea när vi senast var där, men jag köpte inte,
nu skulle jag vilja ha dom.


De var min vägghylla som fick utbytta kärl.




Lite grönt behövs det alltid.


Så här såg det ut på hyllan före.
Hoppas alla får ett trevligt veckoslut!

Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Snyggt!! Jag har lite samma blå-vitt till sommaren.

    Ha det bra i värmen
    Monica

    SvaraRadera
  2. Javisst är det fint med blått och vitt!
    Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Så snyggt och fräscht med blått och vitt på sommaren, ja egentligen året om.

    En sommar hälsning till dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Super fräscht med blått !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera