måndag 2 juni 2014

Lillstugans tur.

Värmen vill liksom inte riktgt komma tillbaks, små stunder
och på sådana ställen inte vinden tar i så känns det skönt,
men ylleskjortan har nog varit i användning kvällstid.
Men trots detta kom hängmattan upp i går.


Med lite bäranhjälp fick jag lillstugan städad och möblerad
mera lockande, så nu tror jag att det blir tävling om vem som får sova där,
men främst är det nog tänkt åt övernattande gäster, så välkommen bara.
Egentligen är den sådan storlek att man inte skulle behöva större sommarstuga,
bastun är i samma byggnad, så vad kan man mer begära.
Och förstås vår nygamla lilla terass ytterom.


Så här såg det ut efter vintern, dynförvaring mm.
I bastukammaren har funnits en säng som nog passade bättre i lillstugan
så nu är den flyttad. Vita bordet åkte ut och hamnade i ett förråd, ifall 
man behöver det sen senare. Soffan for till bastukammaren.





Tea for two. Ett bord var två rymms bra att dricka sitt morgon kaffe eller kvällste.


Där finns även gasspis,kylskåp och förvaringsskåp.


Ett litet arbetsbord.


Här ser man direkt på morgonen när man öppnar ögonen
hur måsarna dyker efter fiskar i vattnet.

Måste ännu visa en bild var jag oftast sitter och bloggar
när det är fint väder.


Utsikten är det visserligen inget fel på.
Men nu är jag inne och jag ser att det har börjat regna,
få se hurudant väder det blir idag, vår officiella första semesterdag
börjar inte så lovande.
Sköt om er!
Kram, Monica här från skärgården.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar utsikt och tack för titten i sommarparadiset! Önskar dig en skön försommarvecka! ♥

    SvaraRadera