lördag 14 juni 2014

Att ha respekt för havet.

I dag blåser det friska vindar.
Skulle få besök av våra goda vänner men dom meddelade
att det nog inte blir av för den hårda vinden.
Jag förstår nog det för ingen skulle få mej ut på sjön idag.
När jag var liten hade vi inga möjligheter att vistas vid havet,
så det var först när jag träffade min man som jag började bekanta
mej med skärgårdslivet.
Och egentligen förra sommaren när vi övertog skärgårdshuset började
man vänja sej vid båtlivet och då hade vi ändå ganska liten båt.
Nu med lite större båt kan man känna sej tryggare med lite blåst men
ut i någon storm får man nog inte mej.
Morgonbesöket på badberget var ganska så blåsigt.





På andra sidan holmen blåser inte lika mycket så det har
blivit måldags igen.
Tur att det finns fem stegar, för det behövs.
Nu kan man säga att halva huset är målat nu,
nog ser man en klar bättring.





Lördags hälsningar här från ett blåsigt Sandö.
Monica

3 kommentarer:

  1. Ja här blåser det ordentligt idag också. jag tycker det blåser nästan jämt nuförtiden. Du visar så vackra bilder, men vattnet ska man ha respekt för som du säger. Vi har också haft båt och tillbringat flera år i skärgården, härligt varma sommardagar.
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Joo jag har nog oxå respekt för havet... Inte gillar jag att hård blåst på sjön. Helt ljuvliga stock väggar som kom fram. Förstår dina tankar att det är snyggt med väggarna i naturlig färg men man vill ju ha ljus in, och då hjälper det vita. Väntar med spänning på hur du gör.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera