söndag 9 mars 2014

Vita kvistar och spetsmönstrad stol.

Årets första målprojekt. Plockade björkkvistar och spraymålade
dem vita. Skall ta med dem till jobbet för nu skall påskborden
fixas och så tänkte jag att man inte behöver sätta kvistarna i vatten
när de är målade, för det finns så många som är allergiska mot björk
och det skulle vara illa om någon kund måste gå ut för att jag har björk-
kvistar framme.



Sedan det andra experimentet blev en gammal sliten stol som fick
spetsmönster av en gammal spetsduk som inte varit i användning på
flere år, så den fick bli min schablon.








Hela stolen skall bli vit, men min målning tog slut på hälften,
så går det ofta när jag börjar med något, det går åt mer än
vad man trott.
Nu skall jag sätta röklådan på grillen, för idag blir det rökt
fisk och äggsås.

Ha en skön söndag!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Stolen blev jättefin, mönstret på sisten
    blev supersnyggt!!
    Kramar/AM

    SvaraRadera