söndag 9 december 2012

9 dec. Dörrkransen.


Så är det då andra advent, 2 grader kallt ett
utmärkt väder. Kallare än så skulle det inte
behöva vara och inte mera snö heller.


Jag började i går kväll på min dörrkrans, stommen lagade
jag av en tjock järntråd, och därefter var det bara att ta i tu
med det stickiga riset. Jag lagade små buketter som jag sen
fäste med järntråd. Den blev ganska stor 55 cm i diameter.
Kransen dekorerade jag med hamapärlstjärnor och knöt fast
dem med en tunn tråd. Nu får den dekorera en utehusdörr,
för nu måste alla utehusdörrar ha en egen krans förstås.


Nu skall jag börja planera till nästa söndags
julmarknad som vi har här på landet. Har tänkt
baka dadelkakor, laga senap, baka pepparkakor
och säkert någo smått i handarbetsväg.

Trevlig söndagskväll!
Kram, Monica

5 kommentarer:

  1. JÄTTE FIN krans!
    h.Malin

    SvaraRadera
  2. Den blev fin!!
    Jag skulle faktiskt behöva en krans ännu på "varasto"dörren...

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Monica
    Jag misstänkte att det blev fel, när jag
    trycker på ditt namn i min kommentar hamnar
    jag på ett inlägg du gjorde i okt! Där har
    jag skrivit två kommentarer till dig, som jag
    förstår att du inte sett. Så fin krans du gjort,
    vackert med stjärnorna. Vet inte vad min krans är
    gjord av, det är ett skört marerial, "bären" går
    lätt sönder.
    Adventskram
    AnnaMaria
    Ps, googlade för och hitta dig

    SvaraRadera
  4. Hej, va kul att hitta hit..till nån Finlandssvensk...Och va fin krans..nu ska jag kika vidare på din blogg..o så skall jag lägga till dej på min läslista!.. ha en bar vecka!!

    SvaraRadera
  5. oj skitt om man sku läs igenom vad man skriver..int mena jag ju att veckan ska va bar!!! utan bra!!

    SvaraRadera