måndag 30 mars 2020

Nu är det citronmuggarnas tid.

Hej svejs på er!
Här har det varit städdag.
Mattorna ut på vädring och lakantvätten
på tork.

Och cironmuggarna har kommit fram.
Jag förknippar dem till vår och påsk.
Och som ni kanske kommer ihåg så har jag min hylla
i köket som alltid lever efter årstiderna så att säga.
Blått och vitt sommartid, brun/beige till höst, rött/vitt till jul.
Och nu då dessa.


Jag är inte annars för grönt och gult i mina
inredningsfärger men den här tiden på året så är det helt ok.



Min Ernstvas som jag fått av min väninna har
lite videkissor i sej.

Mina andra kvistar som jag plockade för en vecka sedan
har också börjat grönska.





Min blåbärskaka kom just ut från ugnen och
det doftar så gott med nygräddad kaka.

Trevlig måndagskväll åt er!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Vad fint du har det.Jag har också tunna gardiner och ljus i samma gröna nyans som ditt ljus på bilden. Brukar ha dom runt påsk men i år har jag inte fått bytt dem än.
    Kram, Susanne

    SvaraRadera