torsdag 6 juni 2019

6.6

Det är min mans födelsedag och vår
bröllopsdag.
Så nu har vi druckit kaffe och ätit mango
bakelser som jag köpte åt oss.
En bukett med fina rosor har jag  också
fått.





De här var 32 år sedan.



Vanligtvis så kan man inte sitta utomhus på 
sommarkvällarna utan mygg-gift, vilket inte
är så trevligt att behöva spruta på sej.
Men nu har jag hittat botemedlet så vi slipper
att spruta gift på oss.



Thermacell och det fungerar verkligen :)
Den innehåller en utbytbar gaspatron och en blå
platta varifrån  det kommer lite rök som
inte myggorna gillar.
En platta håller 4 timmar och den blå färgen försvinner
från plattan då vet man att den skall bytas ut.
Område som hålls myggfritt är hela 20 kvadrat
så det är inte fy skam skall jag säga.

Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar