måndag 11 december 2017

Hemmet.

Jag tycker att det är skönt att komma hem från jobbet
när det är städigt och allt är på sin egen plats.
Därför gillar jag mornarna när jag far senare till jobb.
Då har man tid att plocka undan och sitta och njuta
av tillvaron.
Och nu när man kan frossa i alla ljus och lampor så
får man det hemtrevligt snabbt med små knep.
I hemmet här i stan finns inte riktigt rött och tomtar
utan här får det gå i ljusa nyanser men på landet
går jag loss med rött, grått och beige.
Där finns det tomtar i alla vrår, det bara passar
så bra där, det liksom hör till när man bor mitt i skogen.


Vitt och blingbling är min grej här.


Här sitter jag ofta och stickar.



Som ni ser så är klockan bara lite över åtta
men jag är redan färdig med min morgon städning.




Nu hinner jag med kaffe och lite instagramkoll ännu
en stund förrän Ben skall på sin morgonpromenad.

Ha en bra dag!
Kram, Monica

2 kommentarer: