söndag 13 augusti 2017

Ett veckoslut som började bra men slutade med oväder.

På fredag kväll åkte vi ut till skären
men hade hört att lördagen varnades
för åskväder.
Vi eller jag kollade flere gånger att vilken
tid som de vore skäl att åka hem tillbaks.


På fredagkväll var det vackert väder när vi for iväg.


Vi satt t.o.m en stund ut på badberget och
åt lite kvällsmål.


 Lördagsmorgonen var fin men det var bara
lugnet före stormen.


Ugglan hade också fått följa med.


När det blir mörkt så lyser ögonen på den.
Efter lite trädgårdssysslor kom vi i god tid
hem tillbaks.
Och på kvällen bröt sedan årets värsta åskväder
igång eller jag har nog aldrig varit med om något
så grymt väder som det var.
Och på grund av detta så har min man farit på jobb
i morse klockan 5 och är fortfarande och jobbar för
att hushåll som varit utan el sedan igårkväll ska få
den tillbaks och nu är klockan 19.20 så en hungrig
och trött karl är det nog som kommer hem kan jag säga.
Maten väntar på honom och en nybakad blåbärskaka.




För jag har fått mycket uträttat idag, kokat två saft-Major
med saft och lagat blåbärskaka och varit på besök hos
lillpojken som växer för varje dag och gör sådana framsteg
att man inte riktigt vill hinna med.
Han är nog en liten charmig krabat minsann.


På utebordet har jag lagat en nyduk, som ser ut som gamla
målade plankor.
Den gamla börja se eländig ut.
Nu skall jag sätta eld i bastun och vänta att min man kommer hem.
Ben kommer inte in förrän han har har kommit, den ligger och
väntar på trappan.

Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar