måndag 27 mars 2017

Hinner med mycket...

..bara man stiger tidigt upp.
Trots vi vänt klockorna framåt så
vaknade jag tidigt alltså 8 idag el egntligen 7.
Har ledig dag och vi är på landet denna vecka
när min man har vintersemester.
Solen lyser och det ser varmt ut men det är det
inte direkt för det blåser ganska kyligt.
Men städning har det varit på programmet.
Och cykeln tog jag fram och gjorde en liten tur
med den och for och hälsade på vårt barnbarn.
Nu matlagning och två kakor åkte i ugnen för
man vet aldrig om någon sticker sej in på kaffe.


Videkissor plockade jag från åkerkanten under min cykelfärd.


Pelargonerna som har övervintrat i källaren
har fått sprutt i växten med ny mylla och lite näring.




Har en del receptböcker som är bra att plocka fram när man
vill baka något gott och behöver lite tips.



Ny Lantliv är alltid lika trevligt när den kommer.
Trädgårdstips och påskrecept, många bra ide'er att ta efter.





Ben kommer in i mellan och ber att få ett mellanmål :)

Ha en bra fortsättning på dagen!
Här börjar det dofta appelsinkaka.

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar