söndag 27 november 2016

Gillar rött så här inför jul!

Rött, vitt och grått är mina julfärger.
Jag inreder inför jul så att man vet att
det är jul.
Med det menar jag att textilierna byts ut
så att man vet vad det är för högtid, det blir
en varm och hemtrevlig känsla.
Köpte nya gardiner till vardagsrummet och
det ledde till att en ny matta också blev inhandlad.


Första hyacinten.


Lite vit snö skulle nog vara pricken på i.



Den finns även i omkastade färger, alltså grå bottenfärg med rött
mönster men den här gillade jag mer.
Den här är 160x230 men finns också i 140x200.


Så var det då dags att tända det första ljuset.


Denna fina Gnesta tomte har jag fått av min syster.
Träskor och tovad luva. Eller julgubbe för tomtar har inte skägg :)

Nu skall vi äta lite jullådor och skinka,
det börjar redan dofta så gott från ugnen.

Trevlig första advent!
Kram, Monica

1 kommentar: