onsdag 19 oktober 2016

Uteköket har fått vintertextilier.

Min lediga dag har jag tillbringat i uteköket
med att städa bort sommargrejer.
En ny gardinkappa sydde jag också.
Plockade granris och enris som jag satt i
burkar och krukor (julfeelis) :)
En röd fleecefilt på soffmadrassen och
lite dynor.


I morse såg det ut så här.
Denna gardinkappa har hängt med så många år att nu fick
den åka ner i soppåsen.


Och nu på eftermiddagen var det klart ( lite mörk bild ) det blev en rutig
gardinkappa i stället.
Tände ljus får att få lite mysfeelis.






Och sen har jag fått vara barnvakt ett par timmar åt vårt barnbarn idag också.
Men han sov hela tiden.
Först blev det en promenad i höstsolen och då somnade han förstås och
vaknade inte förrän mor kom hem, så jag hade det ganska så lätt.

Nu åker dammsugaren fram för när man har den där fyrfota lurvbollen som
springer ut och in många gånger per dag så kommer det en hel del skräp in 
med den.
Så nu skall det städas!

Trevlig kväll!
Tänd några ljus och mys lite!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar