måndag 26 september 2016

Nya morgonrutiner.

Nog var det lite ovant i morse när man skulle börja
sin arbetsvecka här från landet.
I och för sej är det ju inte nytt att åka till jobb härifrån
men det har varit lördagsmornar och då har min man varit 
ledig och varit hemma med Ben.
Men nu hade jag alla normala morgonsysslor så det var
att räkna ut hur mycket tid jag hade för allt.
Morgonpromenad med Ben och vädret var så vackert
i morgonsolen att jag till och med fick ogräset att se
vackert ut och måste plocka med det hem och sätta i vas.
Morgongröten och kaffet smakade bra med en tidning
och tändaljus lite vardagslyx i mitt tycke.







Nu är arbetsdagen slut och jag är hemma igen.
Morgondagens mat puttrar i ugnen, och det är kållåda.
Några lyktor är tända ute på gården och allt är frid och fröjd.

Ha en skön vecka!
Kram, Monica

1 kommentar: