onsdag 23 mars 2016

Påskmaten.

Har gått igenom en hel del recept och reklamer
för att kunna bestämma vad som skall bjudas på
under påsken.
Två dar kommer vi att ha matgäster och en dag
är vi bortbjudna på mat.
Bestämde i morse att jag åker till mataffären före
jobbet, tänkte att det är säkert lugnare på morgonen
än kvällen men nix alla hade säkert tänkt på samma sätt.
Nu har jag fått ordning på mina planer och kylskåpet
är fullt med mat och halva bilen, för vi åker till landet
och firar påsken förstås :)
Nu har jag då köpt får, gris, höna, korv, grönsaker, ägg
och en hel del annat smått och gott.
Från Lantliv har jag hittat två recept som jag skall pröva
på ( kan visa dem om de blir bra ).
Mat, dryck och familjen hör liksom påsken till och att
sitta och äta i lugn och ro.
Dottern kommer hem och sonen med sambo kommer
också på mat det är trevligt för det är inte så ofta som vi 
alla samlas runt samma bord annars.




Men måste nog göra ett beök till mataffären i morgon ändå
för alltid är det något som man glömt.
Två nya tidningar har jag också fått i dag men dom får nog vänta
till veckoslutet.


Nu skall jag titta på min favoritserie och glömma
bort all ''matstress''.

Ha en bra kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar