fredag 14 augusti 2015

Kaffet är serverat i salen.

När jag ropar att min man ska komma och
äta eller på kaffe så frågar han att var äter
vi nu då.
För jag dukar efter väder, vind och humör
ute eller inne som i dag.
Så sa jag åt honom att kaffet är serverat i salen.
Och det kallades förr så om vardagsrummet var 
ett lite större rum.



Nymålade fönsterbågar och en spetsgardin som vajar i vinden ( oj så romantiskt :)
Brödet tog slut i dag så det blev att baka och det blev morotssemlor.
Jätte goda men inget skådebröd som Ernst bakade men gott i alla fall.
Så med andra ord drack vi vårt eftermiddagskaffe här.







Dagens program har varit städning, bakning och mat kokande.
I morse började jag med övre våningen, böt lakan och kastade mattorna ut
på vädring.



Vassa och ormbunkar har jag i vaserna när det inte finns så
mycket blommor mer att fylla dom med.

Fredag redan, tiden bara flyger i väg men
ännu två dar att njuta förrän jobbet kallar,
gillar mitt jobb och vet att det kommer att
vara en hel del att göra när man återvänder
men nu går det sen igen bara man kommer i gång,
roligt att ta itu med höstprodukterna för inte kommer
man ihåg vad man har beställt för ca 6 månader sen.

Trevligt veckoslut!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar