söndag 26 april 2015

Hissgardin och dynfodral.

I dag har det varit en innedag.
Regn och grått men i morse trotsade vi
nog regnet och gjorde vår morgonpromenad
med Ben.
Bara man klär sej rätt så kan man nog också
vara ute i regnväder..
Men sen har nog resten av dagen tillbringats
inne.
Symaskinen har gått varm när jag äntligen
fick för mej att ta fram den och börja.
Mitt ena ärvda lakan har nu blivit hissgardin
till sovrummet i skären.



Visar er sen när dom hänger i fönstret.
Sen hittade jag i skåpet gardiner jag köpt för 5 år
sedan.
Hade dem i vardagsrummet i stan en tid men tröttnade
på dem och efter det har dom varit i skåpet.
Men i dag fick jag för mej att dom skulle bli
dynfodral.
Kommer på en vit träsoffa som även den finns i
skären, så jag tror att dom piggar upp det hela.
Tyget är designat av Fujiwo Ishimoto åt Marimekko
1999 och heter Hurmio på finska.
Dessa fick jag av en gardin, skulle förstås kunna sy
av den andra på madrassen som är på soffan men
det blir kanske för mycket brokigt.




Dom får vänta på flytten i gästrumssoffan.
När jag tittar ut så nu har det blivit en jäkla dimma
så att man inte ens ser över åkern, tur att vi inte for
ut med båten.

Ha en bra fortsättning på kvällen!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Jättevackra kuddar du sytt, passar bra där i soffan :)
    Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera