lördag 16 maj 2020

Kristallglas och småfåglar.

Så trist väder idag, regn i små
portioner och just som man tänkt att
nu går vi ut så kommer det igen.
Så jag har suttit vid köksbordet och
fotograferat fåglarna som hållit till
runt fågelbrädet.
Vi tänkte redan börja ta bort det som
vi alttid gör inför sommaren men där
har varit mer fåglar idag än på hela
vintern.


Vad är detta för en fågel?


Inte är det en vanilg talgoxe inte!



Sorry, lite suddig bild.

Sen har jag städat vitrinskåpet för att jag
måste göra rum för mina nya glas som jag
fick av min väninna som också sorterat i sina
skåp och inte behövde mera glas, inte behöver jag
heller men får man gratis så är det dumt att tacka nej.
Och så hade jag av samma stil lite större glas så dom
passar alla bra ihop och visst är det trevligt att duka
när det blir en helhet.


Denna glasstorlek hade jag från förut.


Glaset till höger av de fick jag 6 stycken.


Och de här minsta glaset av de fick jag 9 stycken.

Nu skulle man kunna göra ett nytt försök att gå
ut få se om man hinner få tossor på sej förrän
de kommer regn igen.

Trevlig fortsättning på lördagen!
Kram, Monica

2 kommentarer: